• 19 JUL 17
    • 0
    Strateška uloga Menadžmenta ljudskih resursa

    Strateška uloga Menadžmenta ljudskih resursa

    Menadžment ljudskih resursa, pogotovo u zadnjih 20 godina, nije više ograničen samo na neke administrativne poslove, i nije više kadrovska služba nego sve više ima stratešku ulogu, što je posljedica stalnih promjena u okruženju sa velikim nivoom neizvjesnosti u poslovanju a sve to skupa stvara pretpostavke za brzim i neposrednim reagiranjem kao i prilagođavanjem u veoma dinamičnom  okruženju.

    Cilj istraživanja u oblasti HRM-a u preduzeću je da se uradi detaljna analiza načina regrutiranja, selekcije, edukacije, zadržavanja kao i fluktuacije zaposlenih. Menadžment ljudskih potencijala ima poseban značaj posebno u suvremenom okruženju prepunom promjena kada je  i pozicioniranje politike ljudskih potencijala jednako važno kao i određivanje  strategije poduzeća.  Posebna je veza između strategije poduzeća i menadžmenta ljudskih potencijala posebno kada je riječ o pridobivanju novih  kandidata, selekcije i uvođenje u posao.

    A ono što je također jako važno jeste da se analizira zašto dolazi do napuštanja posla i da se utvrde razlozi za napuštanje i odlazak kvalitetnih ljudi.

    U BIH gotovo da i ne postoje poduzeća koja će raditi ovu vrstu analize pošto se u odnosu na stopu nezaposlenost vrlo brzo pronalaze novi kandidati. Međutim prečesta i nezdrava fluktuacija je jako opasna i može izazvati velike poremećaje i nezadovoljstva unutar poduzeća.

    Kada je riječ o planiranju ljudskih potencijala obično se smatra da se bez opisa posla ne može ni planirati niti organizirati izrada plana potreba za ljudskim resursima. Dakle analiza radnih mjesta daje podlogu za donošenje niza strateških odluka u vezi sa ljudskim potencijalima.

    Pod utjecajem čestih promjena u okruženju posebno u oblasti privrede, politike, tehnologije i organizacije rada potrebno je češće vršiti analizu radnih mjesta, i to iz tri razloga:

    • Zbog čestih promjena u okolini i okruženju
    • Zbog bolje iskorištenosti vremena
    • Zbog samih ljudi koji su inovativni i traže širi vidokrug i napredovanje na radnom mjestu

    Ljudi su glavni izvor konkurentske prednosti poduzeća

    Uspješni menadžeri koriste koncepte kao što su sigurnost radnog mjesta, selektivno zapošljavanje, samoupravni timovi i decentralizacija, visoka plata povezana sa performansama kompanije, temeljita obuka, smanjenje razlika u statusu kao  i razmjena informacija zahvaljujući kojima se ostvaruju financijske performanse koje su bolje od performansi drugih kompanija.

    Ovi koncepti pomažu poduzećima da stvore radnike koji su inteligentniji, bolje obučeni, motiviraniji i posvećeniji poslu. Ako su radnici bolje obučeni i motiviraniji onda mogu da pružaju superiornije usluge svojim klijentima. U tom slučaju klijenti nastavljaju da kupuju proizvode ili usluge kod tih poduzeća i prenose svoja pozitivna iskustava na druge i na taj način privlače nove klijente.

    Ispravne prakse menadžmenta ljudskih potencijala doprinose stvaranju značajne prednosti u četiri oblasti i predstavljaju ključne organizacionih performansi a to su:

    • Prihodi od prodaje
    • Profit
    • Cijena akcija ili vrijednost kompanije i
    • Zadovoljstvo kupaca.

    U suvremenom svijetu, kojim sve teže ovladavamo, i u kojem je sve naglašenija potreba za individualnošću sa jedne strane a sve prisutniji imperativ globalizacije sa druge strane- znanja i sposobnosti organiziranja rada i kolektiva daju veoma značajan doprinos u traženju novih ravnoteža u radu i suživotu pojedinaca.

    U novom vremenu i svijetu tržišne utakmice, globalizacije, i komunikacije sve se odvija veoma brzo i munjevito. Sve što trebamo, trebamo odmah i sada, ne sutra ili jednoga dana. Pa nam tako postaje sve jasnije da, neovisno o kojoj vrsti posla se radi, da je uspjeh ili neuspjeh nekog projekta ovisan o „ ljudskom faktoru“.

    To znači da uspješnost ili neuspješnost neke organizacije ovisi o sposobnosti voditelja da privuče, održi i motivira sposobne kadrove a to je izuzetno važan segment koji se prečesto zaboravlja i zamenaruje.

    Ljudski resursi, odnosno njihova znanja i vještine predstavljaju najvažniji resurs koji je ustvari oruđe za izgradnju i dugoročno očuvanje konkurentske prednosti na tržištu.

    Ostavite komentar →