Sam proces selekcije, uz provedbu različitih testiranja, poput intervjua i psiholoških testova, mora biti izuzetno dobro osmišljen i organiziran kako bi doveo do cilja, a to je izbor najkvalitetnijeg i najkompetetnijeg kandidata.
Temeljni izvori potrebe za promjenom u suvremenim organizacijama su s jedne strane okolina poduzeća koja je prepuna turbulencija i promjena kao i razvoj tehnologija, a s druge strane je nova promijenjena uloga ljudi u organizacijama koja se dogodila prvenstveno zbog dominacije njihovog umnog rada nad fizičkim ali i činjenice da su zauvijek prošla vremena kad je čovjek bio samo jedan od čimbenika i tvrda varijabla poslovnih organizacija.
Cijeli pristup i način pristupa i odnosa prema zaposlenima od strane menadžmenta ljudskih resursa zasniva se na tome da se između zaposlenih i menadžmenta ostvari odnos odanosti i privrženosti a nikako njihovo podvrgavanje.
Zaposlenik više nije samo radna snaga, objekt, element procesa, indirektan faktor utjecaja na ishod, sporedni kotačić sustava, već izuzetno bitna performansa, temeljni izvor konkurentske prednosti i dinamičke sposobnosti organizacije..